هجوم ثروتمندان به بازار املاک دبی

آمارها گویای آن هستند که در مجموع ۵۴ خانه سوپرلوکس به ارزش ۲٫۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ در دبی فروخته شده­ است، این درحالی است که سال قبل ۲۸ خانه به ارزش ۱٫۲۴ میلیارد دلار فروخته شده بوده است. بیشتر این خانه­‌ها در جزیره نخل جمیره قرار دارند که توسط این شهر ایجاد شده […]

آمارها گویای آن هستند که در مجموع ۵۴ خانه سوپرلوکس به ارزش ۲٫۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ در دبی فروخته شده­ است، این درحالی است که سال قبل ۲۸ خانه به ارزش ۱٫۲۴ میلیارد دلار فروخته شده بوده است. بیشتر این خانه­‌ها در جزیره نخل جمیره قرار دارند که توسط این شهر ایجاد شده است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، تقاضا برای املاک در دبی رونق بسیاری گرفته است، چراکه مدیریت دولت در زمینه همه گیری کرونا و سیاست‌­های لیبرال ویزای آن، خارجی­‌های بیشتری را به سمت این شهر جذب کرده است. بخش لوکس این بازار نیز با هجوم سرمایه گذاران مواجه شده است، از جمله روس‌­هایی که به دنبال محافظت از دارایی‌­های خود هستند، و همین‌طور میلیونرهای کریپتو و هندی­‌های ثروتمندی که به دنبال خرید خانه دوم‌­شان هستند.

به گفته رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه در شرکت نایت فرانک، هجوم ابرثروتمندان جهان به دبی ادامه خواهد داشت، چراکه سبک زندگی و خانه‌­های لوکس نسبتا مقرون به صرفه آن از عوامل مهم جذب آنها هستند؛ از سوی دیگر همین افزایش تعداد ثروتمندان جهان در این شهر می‌تواند به یکی از عوامل جذب برای نخبگان جهان مبدل شود.

خریداران از نقاطی مانند موناکو اکنون به سمت دبی آمده‌­اند و موج خریداران چینی نیز رو به افزایش است.

گران‌­ترین معامله که در سال ۲۰۲۳ صورت گرفت مربوط به یک آپارتمان پنج اتاق خوابه در پروژه ساخت یک برج به نام کومو رزیدنس بوده است که در جزیره نخل جمیره قرار دارد. طبق گزارش نایت فرانک، این آپارتمان به وسعت حدود ۲ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۱۳۶ میلیون دلار به فروش رفته است.

بخش سوپرلوکس در دبی یک مفهوم نسبتا جدید است. قبل از سال ۲۰۲۱، حداکثر چهار خانه به ارزش ۲۵ میلیون دلار یا بیشتر در سال به فروش می­رسید. این درحالی است که شرکت­های سازنده اکنون درحال گسترش مجموعه‌­های خود هستند، ولی عرضه در مکان‌­هایی که بیشترین متقاضی را دارند ممکن است محدود شود.