قیمت ملک در منطقه ۵

بررسی معاملات و فایل‌های منطقه 5 نشان می‌دهد تقاضا برای ملک‌هایی که در محدوده میانگین قیمت منطقه و زیر قیمت منطقه 5 قرار دارند افزایش یافته است.

بررسی داده‌های آماری از معاملات مسکونی انجام شده در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد که در اسفندماهی که گذشت(۱۴۰۲)، در منطقه ۵ تهران، ۹۴۷ معامله صورت گرفته و سال گذشته نیز در این مدت زمان، ۹۷۴ فقره معامله انجام شده است.

متوسط قیمت هر متر مسکن در این منطقه در اسفندماه ۱۴۰۱، ۸۳ میلیون تومان بوده و این عدد در اسفند سال گذشته، ۹۹ میلیون تومان به ازای هر مترمربع است.

اما در این منطقه و بنا به مشاهدات ما به نظر می‌رسد؛ فایل‌های سبز(زیر قیمت متوسط منطقه)و مشکی (در محدوده میانگین قیمت منطقه) نسبت به فایل‌های قرمز(بالاتر از قیمت متوسط منطقه)پیشی گرفته‌اند که می‌توان گفت این اتفاق تحت تاثیر وضعیت سیاسی کشور و همچنین رکود ادامه‌دار بازار مسکن رخ داده است.

در محله پونک، آپارتمانی ۱۲۸ متری و ۱۳ سال ساخت، ۱۵ میلیارد تومان و در محله شهران شمالی واحدی ۹۳ متری و ۲۰ سال ساخت، ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در شهرک اکباتان، آپارتمانی ۱۴۴ متری و ۸ سال ساخت، ۱۵ میلیارد تومان و در محله جنت آباد شمالی، واحدی ۱۱۳ متری و ۲۱ سال عمربنا، ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در محله اشرفی اصفهانی، برای واحدی ۶۲ متری و ۴ سال ساخت، ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.