جزئیات تازه برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن به شکل پلکانی؛ معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان اولیه نوید تمدید مهلت می‌دهد.

ساعاتی پیش به گزارش مشرق، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: یکی از مهمترین کارهایی که تاکنون انجام شده است کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد است که با ابلاغ نرخ سود ۱۸ درصد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در اراضی ۹۹ ساله ساخته می‌شود این موضوع تثبیت شده است.  عباسی افزود: پلکانی کردن پرداخت اقساط  گام دیگری بود که برای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام رسید. هم اکنون افرادی که تمایل دارند تا تسهیلات نهضت ملی مسکن را در دو سال نخست آن کمتر پرداخت کنند، می‌توانند در دو سال ابتدای این طرح، با اقساط ماهانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شکل پلکانی نسبت به پرداخت اقساط اقدام کنند. این رقم برای این بخش از متقاضیان از سال سوم به شکل ساده و بیشتر خواهد بود و این کار با این هدف انجام شد تا با حقوق کارگران این رقم قابل پرداخت باشد.

در اخباری تازه‌تر، به نقل از ایسنا، عباسی با اشاره به تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن ادامه داد: ساخت دو میلیون واحد مسکونی را آغاز کردیم که هر یک از این واحدها در مراحل مختلفی هستند که از تامین زمین گرفته تا آغاز ساخت روی زمین با میزان پیشرفت فیزیکی متفاوت اند.

وی درباره باز شدن دوباره سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام متقاضیان تاکید کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که فعلا افرادی که ثبت نام کرده‌اند ساماندهی شوند و بعد از ساماندهی این افراد، سایت برای متقاضیان جدید باز می‌شود.عباسی همچنین درباره احتمال حذف متقاضیانی که در واریز آورده اولیه تاخیر داشتند، گفت: ترجیح این است که به متقاضیانی که هنوز آورده اولیه را واریز نکرده‌اند، مهلت دهیم اما در پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی کمتری قرار می‌گیرند.