قیمت خانه در مشهد/ با چه بودجه ای می‌توان در مشهد خانه‌دار شد؟

مشهد، پایتخت مذهبی کشور، طی سال‌های اخیر مانند سایر کلان‌شهرها با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه شده است. کارشناسان حوزه مسکن، علت افزایش قیمت‌ در مشهد را مهاجرپذیر بودن این شهر و حضور اتباع عنوان می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر متر مسکن، در برخی از مناطق شهر مشهد به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

شهر مشهد،‌ مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت مذهبی ایران، حدود ۳۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای ۱۳ منطقه شهری و ۱۵۸ محله و ۱۱ ناحیه است. متوسط قیمت هر متر مسکن براساس بررسی‌های انجام شده حدودا ۴۰ میلیون تومان است. با این حال این رقم در مناطق مختلف متفاوت است، به طوری که در برخی از مناطق قیمت هر متر مسکن به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت خانه در مشهد

بررسی‌های آگهی فروش مسکن در شهر مشهد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله ۴۰ میلیون تومان است. با این حال در برخی از مناطق، با شرایط خاصی خانه با قیمت پایین‌تر پیدا می‌شود؛ برای مثال یک آپارتمان قولنامه‌ای با متراژ ۸۵ متر در محدوده خیابان نجف که سال ساخت آن ۱۴۰۳ است، با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

آگهی یک آپارتمان ۸۰ متری دو خوابه، ساخت ۱۳۹۶ نیز مربوط به منطقه هنرور با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا ۶ میلیارد تومان، آپارتمان‌های با متراژ ۷۰ تا ۲۱۰ متر می‌توان پیدا کرد؛ به‌ عنوان مثال یک آپارتمان ۱۰۵ متری دوخوابه، ساخت سال ‍۱۴۰۰ در منطقه طلاب با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در آگهی دیگری یک آپارتمان ۲۱۰ متری سه‌خوابه، ساخت سال ۱۴۰۰ مربوط به منطقه الهیه با قیمت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درج شده است.