نواقص فروش آنلاین مسکن/ آدرس تقلبی و حباب لوکیشن

آدرس تقلبی و حباب لوکیشن در شرایطی که بازارهای آنلاین فروش مسکن تحت‌ تاثیر رگولاتوری ضعیفی قرار دارند، به بخشی از متقاضیان خرید خانه آسیب می‌‌‌ زند.

نواقص و عیوب بازار آنلاین مسکن کشور (سکوهای اینترنتی عرضه فایل فروش انواع ملک) برخی از متقاضیان خرید مسکن را که عمدتا شامل خانه اولی‌‌‌ها می‌‌‌شوند با چالش‌‌‌هایی در مسیر برنامه‌‌‌ریزی برای خرید ملک مواجه کرده است. در شرایطی که ثبات نسبی در بازار مسکن و حتی ایجاد جریان کاهشی در برخی مناطق جنوبی پایتخت باعث شده تا بخشی از جوانان خانه اولی به صاحبخانه شدن در پایتخت با دریافت انواع وام مسکن امیدوار شوند؛ اما انتشار داده‌‌‌های نادرست از سوی سکوهای آنلاین مسکن کشور؛ برنامه‌‌‌ریزی چند هفته‌‌‌ای و حتی چند ماهه این افراد را با چالش جدی مواجه کرده است. آدرس تقلبی و حباب لوکیشن در شرایطی که بازارهای آنلاین فروش تحت‌تاثیر رگولاتوری ضعیفی قرار دارند، به بخشی از متقاضیان خرید خانه آسیب می‌‌‌زند.

امید واهی به خانه‌‌‌دار شدن با داده نادرست

طی سال‌های اخیر و درپی گسترش اینترنت و شبکه‌‌‌های اجتماعی در دنیا و به تبع آن کشور؛ جست‌وجو برای خرید در بازارهای آنلاین به سبب مزایای این روش جست‌وجو و خرید برای طرفین معامله گسترش یافت.

در این میان استفاده از بازارهای آنلاین فروش مسکن نیز در کشور رواج یافت به ‌‌‌نحوی که در شرایط کنونی عمده جست‌وجو برای خرید مسکن در بخش ابتدایی در بازارهای آنلاین انجام می‌شود. در واقع افراد پس از رصد قیمت در بازارهای آنلاین مسکن به سبب راحتی کسب اطلاعات از این بازارها، امکان خانه‌‌‌دار شدن خود را در محله‌‌‌های مختلف سنجیده و حتی برای آن برنامه‌‌‌ریزی می‌کنند.

در ادامه پس از آنکه بررسی‌‌‌ها به آنها نشان داد که امکان خانه‌‌‌دار شدن بر اساس بودجه و برنامه‌‌‌ریزی برای دریافت انواع وام را دارند، برای خرید خانه اقدام می‌کنند. اما برخی متقاضیان خرید مسکن که عمدتا خانه اولی نیز هستند از انتشار داده‌‌‌های خلاف واقع در بازارهای آنلاین ناراضی بوده و معتقدند این داده‌‌‌های گمراه‌‌‌کننده نتیجه چند هفته برنامه‌‌‌ریزی و امیدواری آنها  را برای خرید مسکن از میان برده است.

سکوهای اینترنتی فروش آنلاین مسکن با انتشار آگهی با لوکیشن نادرست، این ذهنیت را برای خریدار ایجاد می‌کنند که امکان خرید خانه در یک منطقه خاص را دارند؛ اما در ادامه پس از آنکه افراد برای بازدید به سراغ خانه‌‌‌های مدنظر خود می‌‌‌روند با لوکیشن‌‌‌های متفاوت مواجه می‌‌‌شوند. به‌‌‌ عنوان مثال در سکوهای اینترنتی فروش فایل‌‌‌های متعددی از عرضه خانه در منطقه ۲۰ شهرداری تهران (شهر ری) وجود دارد که قیمتی حدودا ۲۵ تا ۳۰‌درصد پایین‌‌‌تر از متوسط قیمت فروش در منطقه دارند. این فایل‌‌‌ها در زمره فایل‌‌‌های گمراه‌‌‌کننده هستند؛ چرا که خریداران پس از مراجعه حضوری متوجه خواهند شد که موقعیت خانه نادرست و در خارج محدوده شهرداری تهران و درواقع حومه شهرری قرار دارد. این عدم‌تطبیق موقعیت با واقعیت حتی بر میزان سهم وام دریافتی متقاضیان نیز اثرگذار است.