مالکان دوباره مستاجر شدند: تحویل واحدهای بازسازی شده مسکن مهر سمنان به تعویق افتاد

مساله رعایت نکردن ایمنی در ساخت واحدهای مسکن مهر طی این سال‌ها در جای جای کشور خود را نشان داده و این بار دامن مالکان شهرستان سمنان را گرفته است. یکی از متقاضیان این واحدها می‌گوید واحدهای مسکن مهر در این شهر از مهر سال گذشته تخلیه شده‌اند، اما دولت خلف وعده کرده و هنوز به آنها خانه جدیدی تحویل نداده است.

حوالی سال ۱۳۸۸ بود که اما و اگرها پیرامون طرح مسکن مهر به مراحل انتهایی خود رسید و محمود احمدی‌نژاد، در جایگاه رئیس جمهوری وقت، متعهد شد ساخت این واحدها را آغاز کند. اما حالا پس از گذشت ۱۵ سال برخی از متقاضیان همچنان در انتظار تحویل آپارتمان خود هستند و برخی دیگر نیز با ساخت ناایمن این واحدها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین شهرهایی که در آن رعایت نشدن ایمنی در ساخت واحدها فریاد اعتراض مالکان را به آسمان رسانده، سمنان است.

خانه‌های مسکن مهر سمنان در همان زمان تحویل هم کامل و آماده سکونت نبودند!

داستان به سال ۱۳۹۲ بازمی‌گردد؛ یعنی درست ۶ ماه پس از تحویل واحدها به مالکان آنها. خانوارهایی که تازه خود را از خانه‌به‌دوشی و اجاره‌نشینی رها کرده بودند، از گوشه و کنار زمزمه‌هایی می‌شنیدند که کام آنها را تلخ می‌کرد و نشان می‌داد سقفی که زیر آن زندگی جدید خود را بنا کرده‌اند، امن نیست.

محمدحسین صالحی کمرودی، یکی از نمایندگان مالکان معترض در سمنان، دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «همان ابتدا هم که ما واحدها را تحویل گرفتیم ساختمان‌ تکمیل نبود. آب و برق نداشت و آسانسور هم در ساختمان تعبیه نشده بود. ما هم که پول خود را بابت آورده این واحدها داده بودیم، مجبور شدیم خودمان شروع کنیم به تکمیل ساختمان و ساکن شویم، اما هنوز مدت زیادی نگذشته بود که مشخص شد ساختمان‌ها اصلاً برای سکونت ایمن نیستند.»

صالحی ادامه می‌دهد: «این ماجرا ادامه داشت تا اینکه تیرماه ۱۴۰۱ دادستان سمنان رسماً اعلام کرد این واحدها ایمن نیستند.»