میزان رشد قیمت مسکن در تهران: منطقه ۲۲ پرچمدار افزایش قیمت مسکن در تهران!

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان از آن دارد که بازار مسکن منطقه 22 از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، بیشترین بازدهی قیمت را بین مناطق 22 گانه تهران داشته و رشدی معادل 34 درصد را تجربه کرده است.

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن برای درگیر کردن پس‌انداز خود به آن توجه می‌کنند، بازدهی قیمت است؛ به این معنا که قیمت ملک طی یک بازه مشخص می‌تواند چه رشد قیمتی را تجربه کند.

بررسی آخرین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران منتشر کرده است نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت، درصد افزایش قیمت متفاوتی را طی سال گذشته داشته است.

بررسی داده‌های بانک مرکزی از بازار مسکن تهران حاکی از آن است که بین مناطق ۲۲گانه، منطقه ۲۲ در فاصله مرداد ۱۴۰۲ تا مردادماه امسال بیشترین بازدهی را پشت سر گذاشته است؛ رشد قیمتی بالغ بر ۳۴ درصد.

بر این مبنا اگر کسی مرداد سال گذشته آپارتمانی ۶۰ متری را در این منطقه بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان خریداری کرده است، مردادماه امسال توانسته آن را با چهار میلیارد و ۹۶۲ میلیون تومان به فروش برساند؛ سودی معادل یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان طی یک سال.