مستاجران قدیمی نارمک به کدام محله کوچ کردند؟/ هزینه اجاره آپارتمان در محله نارمک

برخی از مشاوران املاک فعال در شرق تهران معتقدند:برخی از مستاجران ولنجک، اقدسیه،کامرانیه و سعادت آباد به دلیل عدم توان پرداخت اجاره‌ در این محله‌ها به محله‌ای چون نارمک نقل مکان کرده‌اند؛ آن دسته از مستاجران نارمک نیز که توان تمدید و پرداخت اجاره در نارمک ندارند، به سمت محله‌های افسریه و پیروزی می‌روند.

یک واسطه‌گر ملکی در محله نارمک با اشاره به افزایش رهن و اجاره در این محله می‌گوید:برخی از مستاجران ولنجک، اقدسیه،کامرانیه و سعادت آباد به دلیل عدم توان پرداخت اجاره‌ در این محله‌ها به محله‌ای چون نارمک نقل مکان کرده‌اند؛ آن دسته از مستاجران نارمک نیز که توان تمدید و پرداخت اجاره در نارمک ندارند، به سمت محله‌های افسریه و پیروزی می‌روند.

بررسی بازار اجاره‌بها نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک واحدآپارتمان با متراژی بین ۵۰ تا ۶۰ مترمربع و بدون امکاناتی همچون آسانسور و پارکینگ و غیر نوساز، دست‌کم به ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است.

اگر این واحد را نوساز و به همراه آسانسور و پارکینگ در نظر بگیریم، حداقل رهن مورد نیاز ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است؛ البته اگر برای این واحد دو خواب در نظر بگیریم، حداقل بودجه مورد نیاز ۹۰۰ میلیون تومان است.

در نارمک جنوبی، برای رهن کامل واحدی ۷۰ متری و ۹ سال ساخت و بدون آسانسور و پارکینگ، ۷۰۰ میلیون تومان و برای رهن واحدی ۸۰ متری در نارمک به همراه آسانسور و انباری، ۹۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

رهن کامل آپارتمانی ۱۲۰ متری و ۱ سال ساخت به همراه امکانات، یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و رهن کامل واحدی ۱۰۰ متری، ۱۵ سال ساخت و دارای امکانات، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.