قیمت خانه نوساز در شهرکرد

شهرکرد یکی از شهرهایی‌ است که طی سال‌های اخیر تورم و رکود عمیقی را در بازار مسکن پشت سر گذاشته است. رئیس اتحادیه املاک شهرکرد در این باره گفته است: علت گرانی مسکن کمبود ساخت‌وسازهاست؛ ادارات متولی با برداشتن قوانین دست‌وپاگیر، باید شرایط را برای افزایش ساخت‌وساز فراهم کنند. با این وصف، اکنون برای خرید خانه در شهرکرد چه بودجه‌ای باید در نظر داشت؟

قیمت مسکن در ایران طی سال‌های اخیر صعود چشمگیری پیدا کرده است. این افزایش قیمت مربوط به شهر و منطقه خاصی نیست و می‌توان گفت معضلات مربوط به آن تمام شهرها را دربر گرفته است.

برای مثال بهزاد امیدی، رئیس اتحادیه املاک شهرکرد، درباره قیمت مسکن در این شهر به ایمنا گفته است: قیمت هر متر مربع زمین با کاربری مسکونی در شهرکرد از ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان و میانگین قیمت هر مترمربع مسکن ۴۰ میلیون تومان است. او افزوده است: میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرکرد ۲۵ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه املاک شهرکرد در خصوص تورم مسکن در این شهر گفته است: علت گرانی مسکن کمبود ساخت‌وسازهاست، ادارات متولی با برداشتن قوانین دست‌وپاگیر باید شرایط را برای افزایش ساخت‌وساز فراهم کنند.

اما با این اوصاف، اکنون برای خرید آپارتمان در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، چقدر باید هزینه کرد؟