قیمت آپارتمان در پردیس و پرند کاهش یافت

با توجه به رکود بازار مسکن در حال حاضر قیمت آپارتمان در پردیس حدود یک میلیارد و در پرند حدود ۶۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. هم اکنون در شهر پرند می توان با نقدینگی کمتر از یک میلیارد تومان صاحب آپارتمان شد.

در شهر جدید پرند حدود ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شدند که تا کنون ۳۳ هزار واحد آغاز شده، ۳۰۴۹ واحد افتتاح و ۱۸ هزار واحد به پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است.

از سال ۱۳۸۸ برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن بیش از ۹۰ هزار واحد مهر در شهر جدید پرند آغاز شد که تا پایان سال‌های اجرای طرح تعداد آن به ۹۵ هزار واحد رسید. با توجه به این تعداد بالا پرند لقب پایتخت مسکن مهر را از آن خود کرد.

از اواسط دهه ۹۰ تا کنون همواره وعده اتمام مسکن مهر پرند از سوی مسئولان مختلف داده شده اما به طور کامل محقق نشد. آخرین وعده نیز به سال گذشته مربوط می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید قول داده بود شهریور ۱۴۰۲ پروژه مسکن مهر پرند به اتمام برسد. اما به نظر می‌رسد هنوز تعدادی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است. همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی مهر، طرح نهضت ملی مسکن نیز از سال ۱۴۰۰ در این شهر آغاز شد که البته مسئولان اعلام کردند واحدهای مسکن مهر نیز به نهضت ملی الحاق شده است.

طبق آماری که تیرماه امسال ارایه شد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در بخش‌های حمایتی آغاز شده و در کنار آن ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قراردادهای مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال ساخت است.