قرارگاه مسکن شهرداری تهران بدون خروجی/ قرارداد با چینی‌ها به کجا رسید؟

قرارگاه مسکن شهرداری تهران که با هدف مقابله با بحران مسکن در بهمن ۱۴۰۰ تشکیل شد، با گذشت بیش از دو سال از تاسیس آن،‌ هنوز نتوانسته به اهداف تعیین‌شده برسد و عملکرد آن با انتقادات بسیاری از جمله از سوی اعضای شورای شهر تهران روبه‌روست.

قرارگاه مسکن شهرداری تهران در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ به دستور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و با هدف تسهیل در ساخت و تأمین مسکن و حل مشکلات این حوزه تأسیس شد. این قرارگاه قرار بود به‌عنوان یک نهاد ویژه برای تسریع و تسهیل ساخت مسکن و رفع مشکلات این حوزه ایجاد شود. حالا با گذشت بیش از دو سال از تأسیس این قرارگاه، انتقادهای جدی از سوی اعضای شورای شهر تهران نسبت به عملکرد این مجموعه مطرح شده است.

اهداف قرارگاه مسکن شهرداری تهران محقق نشده است

یکی از مهمترین نکاتی که موجب سیل انتقادات شده آن است که تا کنون هیچ‌گونه آمار رسمی از تعداد واحد مسکونی ساخته شده توسط این قرارگاه منتشر نشده است. با این حال اما شهرداری تهران ادعا می‌کند عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

ناصر امانی،‌ عضو شورای شهر تهران در رابطه با قرارگاه شهرداری تهران بیان کرده است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تهران و معاون اول وقت به شهرداری منطقه ۲۱ رفتند و اعلام کردند که قصد دارند کلنگ ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۲۶ شهرک را زمین بزنند و به ظاهر زمین هم زدند.

وی در ادامه تاکید کرده است که حتی با پیگیری و جمع‌بندی صداوسیما مشخص شده که هیچ اثری از این ۲۶ شهرک نیست و صرفاً یک زمین در منطقه ۱۹ است که حدود یک متر هم گودبرداری شده است. حتی اصرار و پیگیری خبرنگار از شهرداری هم برای ارائه یک آدرس از این شهرک‌ها بی‌نتیجه بوده و جز زمین منطقه ۱۹ آدرس دیگری داده نشده است.

امانی عنوان کرده است که از همان روز اول که بحث قرارگاه مسکن در شهرداری مطرح شده بود، توصیه وی به شهرداری این بوده است که این موضوع از اولویت‌های شهرداری تهران نیست.