مسکن مهر پردیس در آستانه ۱۴ سالگی؛

خانه‌دار شدن در پردیس غیرممکن‌تر از قبل

​در حالی که قرار بود پرونده مسکن مهر پردیس پایان سال گذشته بسته شود و این پروژه ۸۴ هزار واحدی به اتمام برسد، ظاهرا هنوز ۱۰ هزار واحد از این طرح باقی‌مانده و شاید تا پایان سال ۵۰۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس آغاز شد که تا کنون ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد در این شهر جانمایی شده است. در دولت‌های نهم و دهم قرار بود طرح مسکن مهر ۱۸ ماهه به پایان برسد اما این‌گونه نشد و در موارد بسیاری پروژه‌ها در شهرهای مختلف از جمله پردیس به دولت‌های بعد رسید.

در شهر جدید پردیس تا سال ۱۴۰۲ مجموعا ۲۹ هزار و ۱۸۲ واحد از این پروژه باقی مانده بود که خرداد سال قبل سرپرست شرکت عمران پردیس به ایسنا گفت این ۲۹ هزار واحد تا پایان سال جاری حتما به اتمام می‌رسد و به متقاضیان تحویل می‌شود.

اما این مدیر دولت قبل در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس باقی مانده که برنامه‌ریزی شده تا با تامین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت این واحدها هرچه سریعتر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

خلیل محبت‌خواه از برنامه آن شرکت برای تحویل ۵۰۰۰ واحد مسکونی مهر پردیس تا پایان امسال به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان خبر داد. یعنی اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را نداشته باشند احتمالا هدف تکمیل ۵۰۰۰ واحد هم محقق نمی‌شود.

به گفته محبت‌خواه از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی مهر از مجموع ۲۹ هزار و ۱۸۲ واحد باقی مانده که ساخت آنها از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، تکمیل و تحویل مردم شد.