این آپارتمانها در تهران خریدار داشتند/ قیمت آپارتمان‌های نوساز

در تیرماه امسال واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 26.6 درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در تیرماه امسال در شهر تهران به تفکیک عمربنا، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۶٫۶ درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا به مشاهدات ما از پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن، این واحدها کمترین میزان عقب‌نشینی قیمتی و تخفیف دارند و اغلب با قیمتی بالاتر از میانگین و یا در محدوده قیمت منطقه عرضه شده‌اند.

در مدت مشابه سال گذشته نیز همچنان آپارتمان‌های تا ۵ سال ساخت، بیشترین سهم معاملات را با ۲۸٫۷ درصد داشتند و در سال جاری سهم این آپارتمان‌ها با ۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده به ازای هرمترمربع از زیربنای واحد مسکونی در تهران، به طور متوسط  ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تعیین شده است و این مقدار از افزایش ۱/۸ نسبت به ماه گذشته خود و ۱۴/۳ درصد نسبت به تیرماه ۱۴۰۲ خبر می‌دهد چراکه متوسط قیمت مسکن در تیر سال گذشته، ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

همچنین در تیر ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳ هزار و ۵۵۹ فقره واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۱ درصد کاهش و ۲۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.