اعلام نرخ مسکن ۲۵ متری

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران اعلام کرد که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در بخش مسکن اقتصادی به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

خشایار باقرپور، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در میزگرد کارشناسی مربوط به مسکن اقتصادی، به این نکته اشاره کرد که از یک سال پیش که موضوع ساخت مسکن اقتصادی مطرح شد، واکنش‌های مختلفی به آن صورت گرفت و هدف ما در این مدت، رفع ابهامات موجود در این زمینه بوده است.

وی افزود: از سال گذشته و بر اساس توافقی که با یکی از موقوفه‌ها داشتیم، قرار شد ساخت مسکن اقتصادی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شود، اما به دلیل فشارها و انتقادات، اجرای این پروژه در آن منطقه متوقف گردید.

ادامه داد: کارشناسان معتقد هستند که باید زیست‌بومی با ویژگی‌های مختلف در بحث مسکن اقتصادی در نظر گرفته شود تا بتواند علاوه بر اسطاعت‌پذیر بودن، تمایل مردم به خرید این واحدهای مسکونی را فراهم کند. به هر حال تحول اساسی در مسکن اقتصادی رخ داد و از واحدهای صرفا کوچک مقیاس خارج شد و به مقیاس متوسط و بزرگ مقیاس هم گسترش یافت.

باقرپور خاطرنشان کرد: به تمام فعالان ساخت و ساز در کشور توصیه می‌کنم که به سمت هوشمندسازی حرکت کنند به این دلیل که موجب کاهش هزینه‌های ساخت می‌شود. اکنون بحث مسکن اقتصادی، از کوچک‌سازی به سمت مجتمع‌های هوشمند تغییر کرده است و این الگو موجب خواهد شد که تمام سازندگان، مستعد ساخت چنین واحدهایی باشند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران تاکید کرد: پروانه ساخت این مجتمع‌ها، مجتمع‌های عمرانی خواهد بود و فضایی در این مجتمع‌ها، برای برگزاری مهمانی و پذیرایی فراهم خواهد بود. به هر حال از همان ابتدا چالش هایی داشتیم که پروانه ساختمانی مسکونی را به خاطر محدودیت هایی که از قبل تعریف شده است در آغاز کار داشته باشیم.